1. You appear to be visiting from a country other than Sweden, please visit our English site.

Filippa K inspirerar (och skriver ramavtal med Daytona)

Daytona har arbetat med Filippa K sedan i april 2008. I september samma år lanserades den nya sajten, Filippa-K.com, som mångdubblat både antalet besökare och antalet omnämnanden av Filippa K i bloggvärlden. Grundidén för sajten var att öppna ett fönster in i Filippa K:s kreativa värld, och därmed låta medarbetarna dela med sig av det som inspirerar dem i arbetet med kollektionerna. Det gjordes bland annat inom ramen för Daytonas koncept ”Inspired”, där olika konstnärer bjuds in att tolka varumärket.

Inspirationsidén lever vidare i kampanjsajten för höst- och vinterkollektionen 2009, som ställer frågan ”What inspires you?”. I samband med arbetet med kampanjen så skrev Daytona under sommaren under ett ramavtal med Filippa K kring webbtjänster. Det är mycket smickrande och roligt att det förtroende vi har fått nu fördjupas.

Läs om Filippa K:s kampanj här.