Vår senaste kampanj är en mashup!

För fyra veckor sedan fick vi i uppdrag att göra en kampanj för Nokia 6110 Navigator. Vad kan man göra för en ny het mobiltelefon med GPS och navigeringsfunktioner?

Vi föll för funktionen Landmärke, möjligheten att spara en geografisk position på kartan, platsen man befinner sig på. Ett bokmärke på kartan i mobilen, ungefär. Sedan kan man skicka landmärket till sina kompisar så att de kan hitta till platsen med sina mobiltelefoner med GPS-funktion.

The Laundromat Café

Besökarna fyller själva kartan med sina favoritplatser.

Vi har skapat en mashup* med Google Maps där besökarna kan skapa sina egna personliga landärken. De bästa landmärkena belönas om några veckor med en Nokia 6110 Navigator.

Man kan även ladda ner landmärkena man gjort till sin Nokia 6110 Navigator via mobilnätet, länka till dem eller tipsa en kompis.

Kampanjen har också en tävling i tävlingen, där man kan rösta på de landmärken man tycker bäst om, och även då vinna en finfin Nokia 6110 Navigator. Ett Digg för platser, om man så vill.

Givetvis kan man prenumerera på alla landmärken via RSS, och exportera dem till KML.

Vår förhoppning är att när kampanjen är över har det skapats användargenerade best of-kartor över tusentals roliga och intressanta platser i Norge och Danmark.

Besök kampanjen här.

* En mashup (Wikipedia) är en webbapplikation som kombinerar data från flera olika källor. De olika källor vi använder här är: Google Maps, besökarnas inmatade platser och faktiskt även TinyUrls funktion för att förkorta URL:er.