Design

Vi skapar digitala upplevelser i världsklass som är både användbara och visuellt tilltalande — och som kunderna behöver, köper och rekommenderar.

Kundcentrerad process

Snabbt, iterativt och tillsammans med kunderna

I en snabb iterativ designprocess tar vi fram prototyper som vi förfinar tillsammans med uppdragsgivarens kunder. Vi testar, mäter och optimerar för att säkerställa en kundupplevelse som stärker varumärket, ökar försäljningen och bygger lojalitet.

1. Strategiska insikter

Designarbetet baseras på insikter om uppdragsgivarens affär, kundernas behov och trender i omvärlden. Ofta är det resultatet av ett strategiarbete och består av:

  • kundinsikter och riktlinjer
  • framtida kundresekartor eller blueprints
  • handlingsplan och övergripande koncept för ett antal taktiska aktiviteter

Läs mer om hur vi tar fram strategin.

2. Koncept

I en effektiv process förfinar vi konceptet för tjänsten i form av:

  • Funktioner och innehåll
  • Struktur och flöden
  • Grafisk och textuell identitet
  • Mätpunkter

Genom att testa konceptet på uppdragsgivarens kunder kan vi säkerställa att det vi tar fram är något som kunderna behöver.

3. Detaljerad design och utveckling

Här konkretiserar vi tjänstens gränssnitt tillsammans med uppdragsgivaren och uppdragsgivarens kunder. Det gör vi i prototypform — först skissartat, därefter allt mer detaljerat och funktionellt. I varje iteration testar vi prototypens användbarhet.

4. Optimering

Det är först efter lansering vi verkligen vet hur tjänsten levererar mot uppdragsgivarens mål. Då inleder vi ofta ett datadrivet optimeringsarbete tillsammans med uppdragsgivarens organisation. Vår modell bygger på ständiga förbättringar med hjälp av A/B-tester och är baserad på Lean Startup.