Design

Med en iterativ och kundcentrerad process hjälper vi våra uppdragsgivare att utforma tjänster som kunderna behöver, köper och rekommenderar.

Vårt designerbjudande är mer än bara visuell design. Det handlar om tänket bakom: struktur, anpassningsbarhet, interaktionsdesign, känsla och tonalitet. På engelska säger man UX, user experience, men det låter liksom inte lika coolt på svenska.

Kundcentrerad process

Snabbt, iterativt och tillsammans med kunderna

I en snabb iterativ designprocess tar vi fram prototyper som vi förfinar tillsammans med uppdragsgivarens kunder. Vi testar, mäter och optimerar för att säkerställa en kundupplevelse som stärker varumärket, ökar försäljningen och bygger lojalitet.

Några exempel på designuppdrag

Vi har hjälpt Coop att ta fram digitala gränssnitt som stödjer kunderna såväl före, under som efter besöket i butik. Dessutom har vi tagit fram tjänster som låter Coops 3,5 miljoner medlemmar delta i att utveckla organisationen.

Vi har designat hela det digitala kundmötet för Marginalen Bank — allt ifrån att strukturera och paketera deras produkter till att ta fram en helt responsiv banktjänst. I samband med detta har vi också tagit fram Marginalen Banks digitala identitet.

Fritidsresor.se är företagets viktigaste skyltfönster och försäljningskanal. Vi har undersökt kundernas behov när de ska boka en resa och utformat tjänsten baserat på dessa.