Daytona Sessions vol 2. 12:e februari på Rival.

To our international visitors: Umair Haque is Director of the Havas Media Lab, a new kind of strategic advisor that helps investors, entrepreneurs, and firms experiment with, craft, and drive radical management, business model, and strategic innovation. Umair also blogs at Harvard Business Publishing. Daytona Sessions is a recurring conference about the future of business and Internet held in Stockholm, Sweden. It is hosted by the interactive agency Daytona that works for clients such as Nokia, Handelsbanken and Skanska. The other talks at Daytona Sessions are in Swedish – sorry. :)

Umair Haque
Umair Haque. Bilden under CC via Flickr.

Umair Haque

Constructive Capitalism

Umair Haque, chef för Havas Media Lab och bloggare på Harvard Business Publishing. Han hjälper investerare, entreprenörer och företag med ledarskaputveckling, affärsmodeller och strategisk innovation.

Före Havas grundade Umair Bubblegeneration, en mycket framgångsrik rådgivningsbyrå inom Edgeconomy. Bubblegenerations arbete har publicerats och refererats till i tidningar som Wired, The Red Herring, Business 2.0, och BusinessWeek. Umair bidrog också till Chris Andersons Long Tail.

Umair vann Daytonas interna omröstning om bästa blogg 2007, så vi är extremt glada och stolta över att få ta honom till Daytona Sessions.

Bloggar som kommenterat (enligt Knuff.se)

Daytona Sessions i korthet

Vad? Seminarium om framtidens Internet
När? 12 feb 2009, kl 15
Var? Rival på Mariatorget
Kostnad? Ingen alls